letsencrypt

Gratis SSL certificaat

Weet je niet meer precies wat SSL is en waarom het zo belangrijk is tegenwoordig? Lees dan eerst deze blog.

Bij DVB MEDIA kunnen alle hostingklanten een gratis SSL certificaat aanvragen van Let’s Encrypt. Deze SSL certificaten kunnen met enkele klikken aangevraagd en geïnstalleerd worden via het DirectAdmin controlepaneel en worden automatisch gevalideerd. Wanneer een Let’s Encrypt SSL certificaat dreigt te verlopen dan zal deze automatisch en gratis worden verlengd. Na het installeren van een Let’s Encrypt SSL certificaat heeft u er dus geen omkijken meer naar.

De SSL certificaten van Let’s Encrypt zijn geen Wildcard SSL certificaten en laten ook geen bedrijfsnaam zien in de adresbalk van de browser. Wilt u een Wildcard of Uitgebreide Validatie SSL certificaat, kijk dan naar ons aanbod van SSL certificaten.

Bestel het certificaat gratis via onderstaand formulier.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.
google-seo-positie-monitoren

Google posities monitoren

Onze SEO rank checker is een online tool om je posities in Google te tracken. Zo weet je waar je staat en waar je naartoe gaat. Met een account (€10 per maand) kan je onbeperkt trefwoorden tracken verspreid over meerdere webadressen. Wij gebruiken deze voor al onze eigen websites en het is echt een superhandige tool die je helpt je positie in kaart te brengen en snel in te spelen op veranderingen daarin.

Met de tool kun je dus eenvoudig je eigen posities in de zoekmachines volgen, en die van concurrenten trouwens ook. Het systeem heeft een uitgebreide rapportage interface waar je je posities kunt volgen, je kunt dus eenvoudig zien of je bijvoorbeeld hoger of lager rankt dan een dag of week eerder en kun je dus zien of je zoekmachine marketing effect sorteert.

 


Om SEO uit te voeren zijn de juiste tools onmisbaar. Maar voor je de beste tools ontdekt hebt ben je jaren verder. Bovendien zijn de beste tools meestal betalend. Hieronder vind je links naar de beste gratis SEO tools die wij gebruiken.

SEO Tools die je moet hebben:

Google Analytics is de meest gebruikte bezoekersteller. Het is eigenlijk veel meer dan dat. Het geeft je inzicht over wat bezoekers op je website doen, en wat je kunt verbeteren. Google Analytics zou volgens ons op elke website moeten staan!
Google Webmaster Tools is een tool van Google voor Webmasters. Het is de enigste tool waarin je kan zien hoe vaak je site weergegeven wordt in Google op trefwoorden. Je kunt er zien hoeveel klikken je krijgt, wat je CTR is, wat je gemiddelde postie is, enz.. Daarom alleen al zou deze tool door elke webmaster gebruikt moeten worden. Maar deze tool heeft dus nog veel meer onmisbare functies. Een must have!
De Google Keyword Planner is een onmisbare tool voor trefwoordonderzoek. Eigenlijk is hij bedoelt voor Adwords gebruikers. Maar hij wordt dus ook gebruikt door SEO specialisten om de populariteit van trefwoorden in te schatten. Door middel van deze tool krijg je een idee hoe vaak trefwoord combinaties ingetypt worden in Google. Deze tool is trouwens verre van perfect. Je moet de resultaten met een korrel zout nemen. Gebruik ook je gezond verstand, google en andere tools als aanvulling.

Handige SEO Tools:

SEMrush is een handige tool om de populariteit van een website in te schatten. Je kan hem gebruiken voor je eigen website of om de concurrentie uit te checken. De gratis versie heeft helaas wel wat beperkingen.
Pro Rank Tracker is een online tool om je positioneringen in Google te tracken. Zo weet je waar je staat en waar je naartoe gaat. Met een gratis account kan je maximaal 20 trefwoorden tracken verspreid over 2 webadressen.
Open Link Profiler is de minst gelimiteerde gratis backlinkchecker die wij hebben gevonden. Als je een goede gratis backlinkchecker zoekt dan zit je hier helemaal goed. Om meer geavanceerde functies te kunnen gebruiken moet je een betalende account nemen.
Is het backlinkprofiel van je website wel gezond? Ben je bang voor Google Penguin? Wil je weten of je risico loopt? Dankzij deze tool kan je checken of het backlinkprofiel van je site wel gezond is.
Denk je dat je website door Google Penguin, Panda of een ander Google algoritme getroffen is? Deze tool maakt verbinding met Google Analytics account en legt een overlay op je statistieken met een tijdlijn van updates. Zo kan je makkelijker zien welke update je site getroffen heeft.

 

Blogger-wanted-2

DVB MEDIA zoekt bloggers en webmasters

dvbmedia-shopping-portalsDVB MEDIA is de afgelopen jaren naast online marketingbureau ook steeds meer online uitgever geworden met een tiental eigen webportals met ieder een uniek product, doelgroep en assortiment. Om deze webportals up-to-date te houden zijn wij op zoek naar bloggers en webmasters die een sterke affiniteit hebben met het onderwerp en met contentmarketing.

Wat bieden wij?

  1. een compleet en eenvoudig systeem (WordPress) om jouw blogs in te schrijven en op te slaan
  2. vervolgens krijgen jouw blogs een mooie plek op de websites met dagelijks veel bezoekers
    en verspreiden wij jouw blogs via onze social media kanalen
  3. de inkomsten die we met advertenties rondom jouw blog generen delen we 50/50!

Heb je interesse?

Neem dan contact met ons op.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.
dit-worden-de-seo-trends-in-2016

SEO trends in 2016

mobielDe kracht van mobiel

In 2015 zijn er voor het eerst meer zoekopdrachten uitgevoerd met mobiele telefoons dan met normale computers. Als reactie kondigde Google in april aan dat mobielvriendelijke website voortaan hoger zouden komen te staan in de mobiele zoekresultaten.
Naar verwachting gaat het mobiele verkeer in 2016 dusdanig groeien, dat het uiteindelijk voorrang krijgt op desktop zoekopdrachten.
Mobielonvriendelijke websites zullen hierdoor nog meer zakken in de zoekresultaten.

Llokaalokaal wordt nog lokaler

Lokaal zoeken wordt in 2016 nog specifieker. Door de toename van smart-apparaten gaat Google nog verder inzoomen, waardoor zoekresultaten nog lokaler worden.
In plaats van bedrijven op stedelijk of regionaal niveau weer te geven, kunnen er in 2016 rankings worden gegenereerd op basis van bijvoorbeeld een kruising of buurt.
Om er voor te zorgen dat uw bedrijf ook in 2016 vindbaar is, is een juiste vermelding en actuele informatie in Google Mijn Bedrijf erg belangrijk.

social-mediaZoeken wordt socialer

In 2016 gaat Google social media-platformen als Facebook en Twitter vaker indexeren. In het vervolg zullen hierdoor Facebook- en Twitterposts zwaarder meewegen en meer getoond worden in de zoekresultaten. De grens tussen ‘social media’ en ‘web’ vervaagd bovendien steeds verder. Een doordachte SEO-strategie moet in 2016 dan ook een belangrijk onderdeel van uw algehele SEO strategie worden.

videoVideo en visuele content

Ook in 2016 is content king. Maar met de groei aan mobiel gebruik is alleen tekst niet langer genoeg.
Websites met goed geoptimaliseerde afbeeldingen, infographics en andere visuele content gaat het goed doen in 2016.

zoekZoekwoorden en zoekopdrachten

Door een groei aan gesproken zoekopdrachten via smartapparaten verandert het zoekgedrag in 2016 fundamenteel. Gesproken zoekopdrachten zijn namelijk vaak vragen, in tegenstelling tot de trefwoorden van getypte zoekopdrachten. Een gevolg hiervan is dat zogenoemde ‘longtail keywords’ belangrijker worden

PostNL_Bezorgd1_516

PostNL lanceert nieuwe bezorgdienst: ‘dezelfde dag bezorgd’

PostNL breidt zijn mogelijkheden voor de bezorging van via internet bestelde spullen verder uit. Deze nieuwe dienst ‘same day deliveries’ is vandaag gelanceerd met 9 webshops: Fonq, Alternate, wijnvoordeel.nl, wijnbeurs.nl, Scheer & Foppen, cameranu.nl, EDC Internet, Kookwinkel Oldenhof, belsimpel.nl. De post- en pakketbezorger wil deze dienst in de toekomst uitbreiden naar meer webwinkels.
Webwinkels kunnen hun klanten de mogelijkheid gaan bieden om orders die op weekdagen voor 12:00 uur worden besteld,  ‘s avonds tussen 18.00 en 21.30 uur te laten bezorgen.
PostNL heeft ook de avondbezorging van pakketten uitgebreid, van 2 naar 5 dagen per week.
wordpress-logo

WordPress is het meest gebruikte CMS

WPDe nieuwe cijfers van W3Techs zijn bekend: maar liefst één op de vier websites draait op WordPress.

58,7% van de websites met een CMS gebruiken WordPress. Op de tweede plek staat Joomla met 2,8% marktaandeel en daarna Drupal. Webwinkel software Magento neemt de vierde plek in met 1,2% en  Blogger van Google staat op nummer vijf.

Een nadeel van  populaire CMS systeem is dat het steeds beter beveiligd moet worden. Hier zijn wij bij DVB MEDIA continu mee bezig want veiligheid staat voorop.

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op.

Bron: venturebeat.com

Wordpress-webhosting-snelheid-seo

Snelle WordPress site beter voor SEO

Een trage website is vervelend voor u en uw bezoekers. Maar niet alleen uw bezoekers schrikken af van een trage website, ook Google neemt de website snelheid mee in de positionering van de Google zoekresultaten. Een snellere website wordt dus beter gevonden in Google.

Website snelheid testen

Uw website snelheid testen kan gemakkelijk online. Er zijn diverse gratis online tools om de website snelheid te meten:

Pingdom Tools

Google Pagespeed

Bij Pingdom Tools: Wees er zeker van dat u uw WordPress website test vanuit Amsterdam. Op een andere plek in de wereld kan uw website slomer uitvallen. Dit komt omdat uw hosting provider waarschijnlijk in Nederland gestationeerd zit.

WordPress snelheid optimaliseren

Bij trage website resultaten kunt u ervoor kiezen om uw website verder te optimaliseren. Maak daarvoor gebruik van de volgende, handige tips:

  1. Schaf goede hosting aan.

Er zijn ontzettend veel verschillende hosting providers. Ga niet gelijk voor de goedkoopste, maar kijk goed naar de hardware, serverconfiguratie en de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen. DVB MEDIA biedt hosting aan met razendsnelle servers. Voor de techneuten: wij maken gebruiken van een Kubernetes cluster (Google techniek) met Docker containers dus meerdere servers die aan elkaar gekoppeld zijn zodat hardwarefalen geen downtime hoeft te veroorzaken. We hebben ook 2 verschillende locaties dus als 1 locatie uitvalt neemt de andere locatie het automatisch over. Verder maken we gebruiken van WordPress geoptimaliseerde  servers en gebruiken we technieken als Nginx, Varnish caching, Memcache en nog een aantal diensten voor supersnelle, veilige WordPress websites. Alle websites worden dagelijks gescand op virussen en malware en er is een firewall die dit soort problemen bij de voordeur al zoveel mogelijk tegenhoudt.

  1. Update uw CMS systeem naar de laatste versie

Of u nu gebruik maakt van WordPress, Magento, Drupal of een ander CMS systeem; wees er zeker van dat u de laatste versie geïnstalleerd hebt. De laatste versie zorgt doorgaans voor de beste laadtijden.

  1. Optimaliseer afbeeldingen alvorens ze geplaatst worden op de website

Grote afbeeldingen zijn een horrorscenario voor uw website. De bezoeker zal grote afbeeldingen moeten laden wat de laadtijd niet ten goede doet.

  1. Optimaliseer uw database

Via uw hostingprovider kunt u inloggen op phpmyadmin. Hier kunnen tabellen geoptimaliseerd worden via de knop ‘Optimize Table’.

  1. Gebruik een cache

Gebruik een cache plugin. Een populaire plugin voor WordPress is bijvoorbeeld W3 Total Cache of WP Super Cache. De cache onthoudt gegevens op de bezoeker zijn pc. Hierdoor hoeven niet alle gegevens telkens opnieuw geladen te worden.

  1. Verwijder overbodige data

Verwijder overbodige data van uw website. Onnodige, grote afbeeldingen of plugins die niet gebruikt worden mogen rustig verwijderd worden.

Hulp bij het optimaliseren van uw website?

Wilt u hulp bij het optimaliseren van uw website? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag.

web-shopping-cart

Steeds meer mensen winkelen online via mobiel

Twee derde van de Nederlandse smartphone-bezitters gebruikt de telefoon om online te winkelen.

Dat blijkt uit onderzoek onder 1.200 Nederlanders van Blauw Research in opdracht van Marktplaats Zakelijk.

46 procent van de jongeren tussen de 18 en 35 jaar winkelt wel eens op hun smartphone. In 2014 was dit 39 procent.

Ook consumenten van 36 jaar en ouder grijpen steeds vaker naar de smartphone voor een aankoop. In 2014 winkelde ruim 18 procent van hen mobiel, in 2015 steeg dit aandeel met 7 procent.

Terwijl veel mensen vroeger thuis naar de desktop liepen om een online aankoop te doen, winkelt nu 80 procent van de mobiele kopers liever met een smartphone op de bank. Andere populaire plekken om op een mobieltje te winkelen zijn op het werk of school en in het openbaar vervoer.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de meest actieve mobiele kopers mannen zijn (55 procent). Het aantal vrouwen dat online shopt met een mobiele telefoon is echt wel aan het stijgen.

Google-Shopping

Google Shopping wijzigt regels per 15 september 2015

Google zit zeker niet stil en gaat de Shopping tak aanpakken zodat de consument nog makkelijker winkelen. Vóór 15 september 2015 moeten de volgende wijzigingen van de producten in uw webshop zijn doorgevoerd om afkeuring voor Google Shopping te voorkomen. Per land verschillen de wijzigingen, hieronder de tips voor Nederland:

  • De kenmerken ‘gtin’ [gtin] en ‘merk’ [brand] dienen worden toegevoegd voor alle producten die als ‘nieuw’ [new] worden verkocht van een aangewezen merk. Deze lijst zal t.z.t. langer gaan worden. Voor producten die niet aan deze criteria voldoen, blijven de vereisten hetzelfde.
  • Elk artikel dient een uniek ID te hebben binnen uw account en mag niet opnieuw worden gebruikt tussen feeds in dezelfde taal voor hetzelfde land. Als u meerdere feeds voor één land heeft, moeten de ID’s van artikelen in verschillende feeds nog steeds uniek zijn. Als uw SKU’s uniek zijn binnen uw voorraad en voldoen aan de hieronder vermelde vereisten, raden we u aan uw SKU’s te gebruiken voor dit kenmerk. Witruimten aan het einde van een reeks en besturingstekens zijn niet meer toegestaan. U moet geldige en unieke tekenreeksen toevoegen, ongeldige ID’s worden afgekeurd.
  • De volgende productinformatie wordt geadviseerd op te geven voor alle unieke artikelen: ‘kleur’ [color], ‘grootte’ [size], ‘patroon’ [pattern], ‘materiaal’ [material], ‘leeftijdsgroep’ [age group], ‘geslacht’ [gender], ‘maattype’ [size type] en ‘matensysteem’ [size system].
  • Voer de precieze verzendkosten in, wanneer het niet mogelijk is om de verzendkosten nauwkeurig te bepalen, moet u de verzendkosten ruim inschatten bij invoeren.

Deze wijzigingen zijn niet onmiddellijk zichtbaar voor gebruikers van Google Shopping, er is nog genoeg tijd om deze nieuwe richtlijnen door te voeren. Google raadt aan de functie voor testdatafeeds of de foutopsporing voor feeds te gebruiken om er zeker van te zijn dat uw bijgewerkte feeds correct kunnen worden verwerkt.

Ga direct aan de slag! Let erop dat uw gegevens correct zijn ingedeeld, anders wordt uw artikel afgekeurd tijdens het verwerken van de feed.

Wanneer en wat gaat Google precies doen?

  • 15 september 2015: Google start met het handhaven van de nieuwe en bijgewerkte kenmerken.
  • 1 februari 2016: de implementatie van het wijzigen van de verzendkosten dient gedaan te zijn.

Vragen? DVB MEDIA helpt u graag bij dit proces.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over Google Shopping? Neem dan contact met ons op telefoonnummer: 030-7555310 of mail ons.

googleseo

Maak zelf je website nog iets beter vindbaar voor Google

Unieke teksten voor Google

Google is dol op unieke teksten, misschien nog wel belangrijker dan het webdesign zelf. Een tekstvreter is het en baseert de lijst op basis van woorden en zinnen. Het is lastig om nieuwe teksten te schrijven, maar vaak is er content beschikbaar is over je bedrijf, zoals brochures en advertenties. Heb je bijvoorbeeld een PDF bestand? Belangrijk is dan dat je de teksten herschrijft en als platte tekst in een pagina’s plakt, Google vind een PDF niet zo interessant.
HULP NODIG met (her)schrijven? Uiteraard kan Martine van DVB MEDIA je hiermee helpen.

Gebruik titels en tussenkoppen

Stap één heb je gedaan, de unieke tekst is klaar om te publiceren, maar ho wacht! Google kijkt ook goed een passende koptekst die past bij de inhoud van de tekst, bij voorkeur met één of twee woorden waar veel op wordt gezocht.

LET OP: Google kapt de zoekresultaten na 65 tekens af, dus maak het niet te lang. Tussenkopjes maken de tekst leesbaarder, Google beschouwt de tekst tussen de h2- en h3-codes als belangrijke passages en laat ze dus zwaarder meewegen.

Linkbuilding

Wat ook goed helpt is het plaatsen van linkjes van je website in bijvoorbeeld forums. Google vindt het reuze interessant als je veel linkjes naar jouw site hebt en je stijgt in aanzien.

Zet social media in

Google vindt bedrijven die veel doen op Twitter erg interessant en ranken je daarom vaak hoger. Een bedrijfspagina op Facebook helpt om een relatie op te bouwen met klanten, maar de robots van Google zijn dol hierop en indexeren jouw pagina hoger.
TIP: vraag je collega’s en/of medewerkers een linkje van jouw bedrijfswebsite op hun LinkedIn-profiel plaatsen.

Lokaal beter vindbaar met Google Places

Wil je lokaal nog beter gevonden worden? Goole Places is een must voor elk bedrijf! Hier vul je (gratis) al je bedrijfsgegevens in met je Google-account en je krijgt lokale aanvragen.