Consument besteedt 4 miljard online

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar naar verwachting voor bijna 4 miljard euro aan producten en diensten via internet gekocht.
Dat zegt brancheorganisatie Thuiswinkel.org. In 2006 werd nog ruim 2,8 miljard euro online besteed. Thuiswinkel.org stelt dat het vertrouwen van consumenten in het betalen via internet langzaam stijgt. Toch constateert de organisatie dat bij een deel van de bevolking de perceptie heerst dat internettransacties niet veilig zijn.

In Nederland zouden ongeveer 3,5 tot 4 miljoen mensen aarzelen via het web iets te kopen. Thuiswinkel.org pleit voor maatregelen die het vertrouwen in betalen op internet verbeteren. Zo zouden ook buitenlandse klanten via internetbankieren moeten kunnen betalen aan Nederlandse winkeliers. Verder wil de organisatie dat identificatie bij internettransacties wordt ingevoerd.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *