Conversie: het toverwoord voor uw webwinkel!

Niet alle acties die binnen uw webwinkel worden uitgevoerd, zijn meteen terug te vertalen
naar de concrete omzetcijfers. Denk daarbij aan het invullen van een contactformulier, of de aanmelding van een nieuwe abonnee voor de nieuwsbrief. Alle acties waar u resultaat uit haalt, worden conversie genoemd. Om conversie te optimaliseren zijn er een aantal do’s en don’ts.

 

Mobiele telefoons en tablets worden steeds belangrijker in e-commerce. Het is van groot belang dat uw website snel wordt geladen. Mobiele consumenten zijn nog ongeduldiger dan consumenten die uw site vanaf een computer of laptop openen. Duurt het openen van een pagina te lang, bijvoorbeeld doordat u veel foto’s en video’s gebruikt, dan klikt de bezoeker weg. Maar een snelle website is niet alleen belangrijk om het wegklikpercentage te verlagen, hoe sneller uw site werkt, hoe meer vertrouwen deze uitstraalt. Voor de snelheid moet u de website zo min mogelijk belasten met zware bestanden. Wilt u toch graag gebruik maken van foto’s en video’s dan kunt u met de juiste hosting de snelheid verbeteren. Let wel op de datalimiet bij uw hostingpartij. Als u niet oppast zit u snel over uw limiet.

 

Gratis

Gratis en voor niets verkoopt het beste, maar daar verdient u niets aan. Probeer acties aantrekkelijker te maken door er een incentive (weggevertje of andere beloning) aan te verbinden. Negen op de tien online consumenten worden enthousiast van gratis verzenden, maar dat is voor u allesbehalve gratis. Cadeautjes uitdelen of een zending speciaal en gratis inpakken, levert ook al snel een paar procent meer conversie op.

 

Evergreens

Er zijn meer goed scorende conversietips die werken voor bijna alle webwinkels. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van opvallende kleuren voor buttons en periodieke acties.

 

 

 

Bron : Webwinkel Onafhankelijk vakblad voor webwinkeliers

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *