Gevonden worden op internet? Maak content!

Bedrijven komen regelmatig naar ons toe en willen dat ze beter gevonden worden in de zoekmachines. Uiteraard is dat logisch, zoekmachine optimalisatie is als een A-locatie in het centrum voor de detailhandel.

Laten we alleen niet vergeten dat ook een winkel alleen bezocht wordt als er interessante artikelen in de showroom liggen. Daarnaast moeten deze artikelen in de showroom ook de indruk wekken dat er meer in de winkel te beleven valt dan alleen een mooie showroom. Op uw website moet dus content staan die interessant is voor iemand die een zoekmachine gebruikt. Dit gaat veel verder dan alleen relevantie, uw website moet waarde toevoegen en nieuwe kennis overdragen aan bezoekers. Alleen dan krijgt uw bedrijf een onvergetelijke positieve associatie in de beleving van uw nieuwe klant.

Daarnaast is er in mijn beleving nog iets heel anders aan de gang, wat er voor zorgt dat het extra interessant is om te investeren in content. Het antwoord is: adverteren verandert van push naar pull. Uw toekomstige klanten willen namelijk niet door u benaderd worden (push), zij willen u benaderen (pull).

Voorbeelden van push: Telemarketing, E-mail marketing, Direct Mail, SMS Marketing.
Voorbeelden van pull: Zoekmachine marketing, Weblogs, Video Marketing, RSS Marketing.

In mijn volgende blogs ga ik dieper in op de losse onderdelen van de nieuwe generatie adverteren: pull marketing.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *