Het beste advertentiemodel is zoekmachine marketing

Besteedt u ook nog altijd veel te veel geld aan adverteren in kranten, radio of TV? Om aan te tonen dat het veel goedkoper kan en tegen een beter resultaat, heeft onderzoeksbureau Piper Jaffray een onderzoek gedaan naar de kosten van een lead op internet. Hieronder ziet u de resultaten.

Een lead is een bezoeker die overgaat tot de gewenste actie, hij kost een onderneming bij het gebruik maken van:

Search Engine Marketing: $ 8,50
Lokale Bedrijvengids: $ 20,-
Online Advertising: $ 50,-
Email Marketing: $ 60,-
Direct Mail: $ 70,-

Het meten van de kosten van een lead via TV, radio en de krant is vaak wat lastiger. Bovendien vinden adverteerders het hier vaak belangrijker om de naamsbekendheid te verhogen, dan om direct in te spelen om acties/promoties. Zo kan er dan ook niet echt conversie per lead berekend worden.

Uiteraard gaan wij er vanuit dat de traditionele media veel duurder en minder effectief zijn dan de nieuwe media.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *