seo-doelKeywords zijn de woorden die men in Google intypt, en een keyword onderzoek is het onderzoeken op welke keywords men zoekt. Keyword onderzoek is één van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie. Wij geloven dat iemand die dit niet doet, geen succes met zijn site kan maken. Dit klinkt misschien heel overdreven, maar vergis je niet.

Waarom dit onderschat wordt?

Te vaak wordt dit onderschat. Als je veel SEO boeken leest, dan krijgen onpage- en offpage SEO de meeste aandacht. Keyword onderzoek valt onder SEO, maar wordt niet SEO genoemd. Bovendien is een keyword onderzoek ontastbaar. Je kan de informatie niet echt hard maken en iedereen wilt maar één ding, namelijk direct in de top komen. Het is daarom logisch dat men meteen aan de slag gaat. De uren in onderzoeken kosten te veel tijd. Maar een goed onderzoek levert je altijd goede informatie op. Het meest voorkomende probleem bij mensen die afhaken, is dat ze niet weten hoeveel links er nodig zijn om in de top te komen. In het SEO Power E-book hebben we daar een methode voor.

Wat is het doel van keyword onderzoek?

Het doel van keyword onderzoek is om te weten of je met het keyword op de eerste pagina van Google kan komen. Dit is heel belangrijk, want je moet absoluut zeker van zijn dat je minimaal op de eerste pagina van Google kan komen. Tegenwoordig kijken we niet verder dan pagina één in Google. Uit onderzoek werd het duidelijk dat 95% van de bezoekers niet verder dan de eerste pagina kijkt. Stel je voor als je met veel moeite op pagina twee bevindt. En je gaat niet verder met backlinks maken, dan heb je eigenlijk je tijd verspilt. Niemand zal op je site komen op dat keyword.

Eerst keyword onderzoek en dan onpage- en offpage SEO

Het gehele onpage- en offpage SEO process komt aan het eind nadat je weet dat je op het keyword kan scoren. Heel veel mensen beginnen eerst met SEO en achteraf denken ze dat het niet mogelijk is. In het SEO Power E-book krijg je hier meer te weten en leer je hoe je dit goed uitvoert. De beste statement is dit: Als je faalt om te plannen, dan plan je om te falen!