Microsoft start proef met context advertenties

Klanten van Microsoft’s AdCenter krijgen de mogelijkheid geboden om mee te doen aan een test van tekstadvertenties. Microsoft Content Ads moet het gaan opnemen tegen Google’s immens populaire AdWords. De beta begint volgende week.

Net als bij AdWords betalen klanten een vast bedrag om te beginnen met Content Ads (in dit geval 5 dollar). Vervolgens kunnen ze een bod uitbrengen op keywords die op de MSN-zoekpagina kunnen verschijnen. Microsoft wil een duidelijk onderscheid tussen Content Ads en Search Ads – specifieke advertenties die op de zoekpagina verschijnen en niet contextafhankelijk zijn.

De beta van Content Ads zal zich beperken tot MSN Money, Tech & Gadgets, Real Estate en de Windows Marketplace. Wanneer de ergste bugs weggewerkt zijn zal Microsoft de dienst verder uitbreiden.

(bron: www.emerce.nl)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *