U gebruikt internet als kostenpost, niet als verkoopkanaal

Een fout die vaak gemaakt wordt is dat we denken vanuit de behoefte om te verkopen en niet om een probleem op te lossen voor een (mogelijke) klant. Hierdoor raken bezoekers van een website vaak verstrengeld in grote bakken met informatie, waar ze eigenlijk niet naar op zoek zijn.

Als je kijkt naar de website van KLM, dan kom je niet terecht op een pagina met grote lange teksten wat KLM allemaal voor u kan doen. Er staat niet: “Wij zouden voor u een reis naar Timbuktu kunnen boeken als u dat wilt, want u als klant ben belangrijk voor ons!”. Dat interesseert toch niemand? Mensen willen snel een resultaat, klik-klik-klik en klaar. Voor B2B is dit natuurlijk anders, maar toch ontbreekt er vaak een stukje interactie op de site, die er voor zorgt dat men resultaten boekt via uw website.

Daarnaast blijkt het nogal een kluif om conversiedoelen te bereiken tijdens het combineren van internet marketing en de website. Bedrijven beseffen dat ze een internet site nodig hebben, dat ze aan e-mail marketing moeten beginnen, dat ze kunnen adverteren via google adwords, maar er is geen samenhang. Het zijn allemaal losse aanhangsels die niet op elkaar inspelen. Voordat u begint aan een (nieuwe) website, laat u eens informeren over de mogelijkheden die internet voor u te bieden heeft. Er zijn weinig bedrijven die tegenwoordig geen baat hebben bij een goed doordachte internetstrategie.

Als u een gesprek aangaat met een internet marketeer, of iemand van een web- of reclamebureau, vraag dan duidelijk hoe er voor gezorgd kan worden dat er zoveel mogelijk uit internet gehaald wordt. Hoe kan het internet er voor zorgen dat er meer omzet volgt en mijn klantenkring meer vertrouwen krijgt met mijn bedrijf?

Degene die deze vraag voor u kan beantwoorden (en u wordt overtuigd) zal in staat zijn om een goede internetcampagne voor u op te zetten, welke rendabel voor u is.

Zorg er dus voor dat een investering in een website vruchten afwerpt en niet alleen maar geld kost of als visitekaartje dient.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *