Webseminar internetmarketing

In samenwerking met Wiebe Zijlstra van ZBC Consultants presenteren wij op donderdag 6 maart het webseminar:

Internet marketing is als het openen van een nieuwe vestiging’

Tijdens het webseminar ‘Internet marketing is als het openen van een nieuwe vestiging’ gaan we in op de kenmerken van het medium internet voor marketing en met name op de P van plaats in de marketingmix.

Het onderscheid in benadering van bestaande en van nieuwe klanten is op internet cruciaal. Want uw website is nu eenmaal een ‘winkel in the middle of nowhere’. Als u niet toevallig Wehkamp of Intratuin heet, zal deze alleen gevonden worden door bestaande klanten. Maar ook als u geen sterke merknaam heeft, kunt u uw productnaam gebruiken om voor nieuwe klanten marktleider te worden op internet. U moet zich dan wel vestigen op een A-locatie waar geïnteresseerden in producten als die van u al komen. Dan is het mogelijk om low budget gebruik te maken van het bereik bij deze doelgroep.

Ook is het van belang om rekeningte houden met het pull karakter van het medium; het is de bezoeker die de muis bedient. Door toepassing van het ‘virtuele meubelboulevard’-model kunt u bezoekers verleiden om toe te treden tot uw ‘fanclub’ van vaste bezoekers. Consistentie in uw uitingen is daarbij heel belangrijk, want uw messcherpe positionering moet u natuurlijk geloofwaardig maken en vertrouwen wekken.

De gratis webseminars van ZBC worden gehouden van 16.15 uur tot 17.00 uur. Om deel te kunnen nemen heeft u alleen een internetverbinding en een telefoonlijn nodig. U kunt zich voor het webseminar ‘Internet marketing is als het openen van een nieuwe vestiging’, eventueel samen met collega’s, aanmelden via het reactieformulier. Na aanmelding krijgt u per mail een bevestiging van uw deelname en meer informatie. Data voor het webseminar kunt u vinden in de agenda. Daar vindt u tevens informatie over andere webseminars. Ook via onze nieuwsbrief houden we u op de hoogte.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *